كارنامه سبز چيست و چه كاربردي دارد؟

۱۱ بازديد

كارنامه سبز چيست و چه كاربردي دارد؟

كارنامه سبز يا كارنامه محرمانه يا كارنامه نهايي كنكور، كارنامه‌ اي است كه يك هفته بعد از اعلام نتايج نهايي كنكور منتشر مي شود و براي آن دسته از داوطلبان آزمون سراسري سال 1397 كه براساس كارنامه اوليه مجاز به انتخاب رشته بوده اند و در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اينترنتي اقدام نموده‌اند، صادر شده است و نشانگر رديف نهايي هر داوطلب در رشته انتخابي و آخرين رديف نهايي پذيرفته شده در سهميه مربوط باشد.

انتقالي با كارنامه سبز چگونه است؟

كارنامه سبز چه زماني منتشر مي شود ؟

شرايط انتقالي با كارنامه سبز به چه صورتي است؟

كارنامه سبز يا كارنامه نهايي كنكور در هفته اول مهر ماه و پس از اعلام نتايج نهايي كنكور و ثبت نام  داوطلبان در دانشگاه از طرف سازمان سنجش منتشر مي شود پس از انتشار كارنامه نهايي كنكور سراسري سال 1397 داوطلبان به دو دسته تقسيم مي شوند:

1- يك دسته افرادي كه در يك رشته محل روزانه قبول شده اند و علاقه اي به ثبت‌ نام ندارند و از طرف ديگر نمي‌خواهند از كنكور سال بعد محروم شوند.

اين گونه افراد مي‌توانند درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته دهند.

2- دسته بعدي افرادي هستند كه از رشته محل قبولي خود رضايت ندارند و مي‌خواهند با استفاده از كارنامه سبز يا كارنامه نهايي يا كارنامه محرمانه به يكي از انتخاب‌هاي بعدي انتقالي بگيرند.

اين افراد هم مي‌توانند درخواست بررسي انتخاب‌هاي پاييني خود را از طريق سيستم سازمان سنجش آموزش كشور(كارنامه سبز) دهند.

دريافت كارنامه سبز كنكور 97

براي دريافت كارنامه سبز كنكور سراسري 97 خود بر اساس قبولي در اولويت هاي انتخاب رشته داوطلب و همچنين افزايش ظرفيت و آخرين رتبه قبولي در رشته هاي انتخابي فرم انتخاب رشته كنكور سراسري 97 مي توانيد از طريق شماره گيري شمارخ 9099072943 (از طريق تلفن ثابت و بدون كد گيري) تماس حاصل نماييد، و براي اطلاعات بيشتر در مورد كنكور سراسري 97 بر روي لينك هاي زير كليك نماييد:

مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري 97

تاثير سهميه در كنكور سراسري 97

تفاوت رتبه كشوري با منطقه

تذكرات مهم پيرامون كارنامه سبز كنكور سراسري 97

  • وجود علامت ستاره (*): در ستون نتيجه نشان مي‌دهد كه داوطلب در اين كد رشته محل پذيرفته شده است.
  • مفهوم عدد 1 (يك) بمنزله عدم دارا بودن شرايط و ضوابط اختصاصي مندرج در دفترچه‌هاي راهنما و برگ راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي آزمون سراسري سال 1396براي انتخاب رشته مربوط مي‌باشد (نظير تكرار كد رشته انتخابي، عدم رعايت جنسيت پذيرش، عدم توجه به ضوابط رشته‌هاي داراي شرايط خاص براي رشته مذكور و…).
  • مفهوم عدد 2 (دو) در ستون نتيجه بدين معني است كه شما در زمان اعلام نتيجه نهايي حداقل در يك كد رشته محل جهت انجام مصاحبه به يكي از دانشگاه‌ها معرفي شده ايد.
  • مفهوم عدد 3 (سه) در قسمت نتيجه اولويت قبولي نشانگر آن است كه داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابي، در سهميه مجاز ديگري به جز سهميه نهايي و يا جنسيت ديگر پذيرفته شده است.
  • مفهوم عدد 4 (چهار) مندرج در ستون نتيجه به منزله آن است كه وضعيت علمي و عمومي شما در رشته مورد نظر توسط وزارت آموزش و پرورش در دست بررسي مي باشد.
  • مفهوم عدد 5 (پنج) مندرج در ستون نتيجه به منزله آن است كه داوطلب با توجه به ضوابط عمومي گزينش در رشته‌هاي دانشگاه فرهنگيان(تربيت معلم سابق) ودانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي امتياز لازم را كسب ننموده و در اولويت جذب قرار نگرفته است اين داوطلبان فرصت دارنددرخواست بررسي مجدد پرونده را به هسته گزينش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود ارائه نمايند بديهي است به درخواست هايي كه پس از تاريخ فوق ارسال شود ترتيب اثر داده نخواهدشد.
  •  مفهوم عدد 7 (هفت) مندرج در ستون نتيجه به منزله عدم كسب حد نصاب امتياز در مصاحبه تخصصي و يا عدم احراز شرايط “سن، معدل، ويژگي هاي جسماني، … و غيبت در مصاحبه” مي باشد.
  • مفهوم عدد 8 (هشت) مندرج در ستون نتيجه به منزله پذيرش در رشته هاي چندگروهي تك ظرفيتي دانشگاه فرهنگيان ويژه داوطلبان آزاد(تربيت معلم سابق) مي باشد كه در آن رشته ها پذيرش از گروه آزمايشي كه داوطلب آن داراي نمره كل بيشتري بوده است صورت گرفته يا اينكه داوطلب ضوابط انتخاب اين رشته را نداشته است.
  •  مفهوم عدد 9 (نه) مندرج در ستون نتيجه به منزله آن است كه وضعيت علمي و عمومي شما در دانشگاه شاهد، پرديس خودگردان دانشگاه صنعتي شريف، بيمه اكو دانشگاه علامه طباطبايي، دانشگاه غيرانتفاعي رفاه، داروسازي دانشگاه بقيه الله و دانشگاه شهيد مطهري در دست بررسي است.

مشاهده كارنامه سبز كنكور سراسري 97

 

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران كنكور سراسري درخت دانش

شماره تماس: 9099072943

كانال تلگرامhttp://t.me/derakhte-danesh
اينستاگرام سامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.